Elmondom, hogyan juss lépéselőnyhöz, mielőtt jelentkeznél egy álláshirdetésre!

Napjainkban egyre több olyan álláshirdetéssel találkozhatsz, amelyben nem szerepelnek a hirdető cég elérhetőségei, és a vállalat neve sem. A többség nem zavartatja magát, egyszerűen csak elküldi a sablon önéletrajzát, és várja a sült galambot. Ez azonban jellemzően kevés a sikerhez.

Ha nettó versenyelőnnyel akarsz nekifutni az álláskeresésnek akkor optimalizált pályázati anyagra van szükséged. Ehhez pedig ki kell derítened, melyik cég adta fel az álláshirdetést.

Aktuális bejegyzésemben és a hozzá tartozó podcastomban ehhez adok néhány tippet.

A cégeknek nem kötelező megjelölni, hogy ők az állás kiírói, így sokszor nem is teszik

Egyre gyakoribbá válnak azok az álláskiírások, melyekben csupán szektor- és pozíciómegjelölés található. A munkáltató, illetve a munkaadó cég neve nem kerül feltüntetésre. Általában megemlítik a munkakör betöltéséhez szükséges elvárásokat, valamint azt is a tudtunkra adják, hogy milyen kompenzációra és juttatásokra számíthatunk.

Ezek az információk azonban sokat nem lendítenek előre az álláskeresésünkön, hiszen gyakorlatilag egy adott szektor minden második álláshirdetése ugyanazokat a sablonokat, paneleket sorolja fel, csupán a hirdetési kreatív változik. Ebből pedig nem lehet messzemenő következtetést levonni arra vonatkozóan, hogy pontosan milyen jelöltek illenek bele a cég hosszútávú elképzeléseibe.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy a pozíciót kiírók ne lennének tisztában azzal, hogy kit keresnek. Pontosan tudják, milyen az ideális jelölt számukra. A legtöbbször azonban ezeknek az információknak az átadására kevés energiát fordít a cég. Ráadásul a munkaerő-toborzást, valamint a kiválasztási folyamatokat sok esetben külsős cég intézi, így nekik is érdekükben áll, hogy a versenytársaik ne tudják meg, mely cégekkel vannak üzleti kapcsolatban.

Miért fontos, hogy melyik cég adta fel az álláshirdetést?

Álláshirdetés feladója

Ha korábban is követted a blogom vagy a podcastjaim, akkor pontosan tudod, hogy a jó pályázat előfeltétele, hogy tudd, hova pályázol. Nem elég tisztában lenni azzal, hogy milyen szektorba és milyen munkakör betöltésére keresnek új alkalmazottat. A lehető legtöbb információt be kell gyűjtened az adott cégről, mielőtt leadod az önéletrajzod és a motivációs leveled. Máskülönben csak sötétben tapogatózol, és a klasszikus “mindenre 50% esélyem van: vagy igen, vagy nem” vicc megtestesítőjévé válsz. Ha szeretnéd, hogy az esélyek melletted szóljanak akkor mindent meg kell tudnod a cégről, ahova beadod a jelentkezésed.

Hiszen a pályázatod optimalizálásához tisztában kell lenned a cég értékeivel, célkitűzésével, és ismerned kell a vállalati kultúrát. Ha ezeknek az információknak nem vagy a birtokában, az olyan, mintha úgy küldenéd pályára a focicsapatod, hogy 10 perccel a kezdősípszó előtt még azt sem tudják, milyen meccsre jönnek. A kapusodnak nincs kesztyűje, az irányító középpályásod pedig valójában teniszező. Így is van esélyed nyerni, de csupán minimális. Egy alaposan felkészült ellenfél valószínűleg a földbe döngöl.

Egy jól optimalizált pályázattal könnyű szerrel győzheted meg a kiválasztást végzőket, hogy te vagy az emberük. Több állásinterjúra fogsz járni, több lehetőséged lesz. Gyorsabban és könnyebben el fogsz helyezkedni. Ráadásul az esetleges béralku során is bátrabban mondhatsz magasabb összeget, hiszen az interjúztatókban már az elejétől fogva egy olyan kép fog kialakulni, hogy te pontosan beleillesz az elképzeléseikbe.

Hogyan optimalizálhatom a jelentkezésem?

Ahogyan korábban is említettem, az optimalizálás lényege, hogy a vállalat profiljára szabd a pályázati anyagod.

Ha ismered a céget, a vállalati kultúrát, tisztában vagy a küldetéssel, akkor azokat tapasztalataidat tudod kiemelni, amelyek nekik fontosak lehetnek.

Például, ha egy multinacionális vállalathoz pályázol, ahol majd munkád során nemzetközi csapatban fogsz dolgozni, akkor érdemes feltüntetni, hogy éltél és dolgoztál már külföldön. Ebből tudni fogják, hogy képes vagy alkalmazkodni, és nem fog majd gondot okozni, hogy beilleszkedj egy multikulturális közegbe.

Ha pedig az álláskiírásban hemzsegnek az utalások, hogy csapatjátékost keresnek, akkor hozz példát erre a jelentkezésedben. Akár szentelj egy bekezdést egy konkrét sztorinak a motivációs leveledben, vagy említs meg egy releváns tapasztalatot az önéletrajzodban.

Ezzel a hozzáállással hatalmas előnyre tehetsz szert, hiszen a legtöbben nem így gondolkoznak. A többség csak vakon elküldi a jelentkezést “vagy bejön, vagy nem” szlogennel. Általában ezeket az embereket látod a közösségi médián panaszkodni, hogy megint 40 helyre adták be az önéletrajzukat, de sehonnan nem kaptak visszajelzést. Pedig teljesen egyértelmű, hogy miért nem kaptak. Nem optimalizálták a jelentkezéseket az adott cég elvárásainak megfelelően. Ha vették volna a fáradtságot, hogy utánajárjanak, melyik céghez pályáznak, már az önéletrajzuk hajtás feletti részével is megnyerhették volna a kiválasztást végző munkatárs szimpátiáját.

Hogyan deríthetem ki a hirdető cég nevét? Kié az álláshirdetés?

A helyzet nem egyszerű, de nem is kilátástalan, csupán némi kitartásra és befektetett energiára van szükséged, hogy kinyomozd, mely cég hirdeti a számodra szimpatikus pozíciót.

Ha követed az alábbi technikákat vagy meghallgatod az ide kapcsolódó podcastomat, akkor lehetőséged lesz optimalizált önéletrajzot és motivációs levelet leadni. Ráadásul a telefonos előszűrésnek is nagyobb felkészültséggel futhatsz neki, hiszen pontosan tudni fogod, hogy kitől várod a hívást.

A hirdetésben elszórt információmorzsák

Elsőként érdemes az álláshirdetés címét kimásolnod a keresőbe, így eljuthatsz a pozíciót meghirdető cég honlapjára. Ha a címmel nem jársz sikerrel, nézd meg alaposan az álláskiírást! Keress benne olyan pontokat, amelyek nem ismerősek, tehát valószínű, hogy nem találkoztál velük más álláshirdetésekben!

Jelöld ki a hirdetés azon szövegrészleteit, melyeket egyedinek vélsz, másold be a keresőbe, hátha megtalálod a hirdető céges weboldalát!

Érdeklődj a toborzó cégnél

Korábban már említettem, hogy a legtöbb vállalat toborzó cégekre bízza a kiválasztást. Érdemes felvenned velük a kapcsolatot. Bár valószínűleg nem oszthatják meg veled a hirdető cég nevét, de szolgálhatnak igen hasznos információkkal.

Elárulhatják például a vállalat tevékenységét, a vonatkozó piaci szegmens jellemzőit, a foglalkoztatottak számát, vagy a cég székhelyét, telephelyeit. Ezek alapján pedig kikövetkeztetheted a hirdető cég kilétét, de legalábbis hatékonyan optimalizálhatod az önéletrajzod és a motivációs leveled, hiszen ezek az információk már sokat jelentenek.

Ráadásul a toborzó fejében is kialakul rólad egy kép, miszerint motivált vagy, talpraesett és kitartó, ha a karrieredről van szó. Azzal, hogy érdeklődsz rögtön a jó jelöltek közé pozícionálhatod magad.

Összefoglalás

Ha látsz egy olyan álláshirdetést, amelyben nincs feltüntetve a pozíciót kínáló cég neve, vedd a fáradtságot, és derítsd ki, hova pályázol, mielőtt elküldenéd az önéletrajzod és a motivációs leveled! Ez ugyanis nettó előnyhöz juttat téged az álláskeresés során.

Ha részletesebb információkat szeretnél, hallgasd meg a témában felvett podcastomat! Kövesd továbbra is blogbejegyzéseim, hiszen számtalan hasznos gyakorlati példával segítelek abban, hogy mielőbb megkapd álmaid állását!

Oszd meg ezt a cikket, hogy segíthess az ismerőseidnek az álláskeresésben!

Önéletrajz Sablon

Egyedi önéletrajz sablonnal dolgozom. Ha még nincs meg, akkor töltsd le most:

* Az önéletrajz sablon letöltésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a cvshark.hu-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adom ki. Utálom a spameket, úgyhogy, tőlem soha sem fogsz kapni! Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-110112/2016. számon tart nyilván engem.