Kapnak az álláskeresők elég visszajelzést az álláskeresés során? Egyáltalán kellene-e kapniuk? Ha igen, akkor milyet? Létezik bármiféle feedback kultúra hazánkban?

Nemrég indítottam egy rövid gondolatokból álló sorozatot Linkedinen és Facebookon. A posztok napicápa hashtaggel jelennek meg hétköznap reggelente. Ha erről lemaradtál, akkor feltétlenül iratkozz fel itt: #napicápa  (Kattints a kék “Follow” feliratra!)

Erősíteni kellene a feedback kultúrát Magyarországon!

Hiszek a feedback kultúra erejében. Hiszek abban, hogy a visszajelzés hatalmas érték tud lenni. Abban is hiszek, hogy a bizonytalanság sikergyilkos, mert sokszor értelmetlen reménykedéshez vezet.

Rengeteg hihetetlen izgalmas kérdés merül fel az alábbi „kommentháborúban” – amibe szeretném, ha te is becsatlakoznál!

Nem az a lényeg, hogy valakinek igaza legyen a végén, nem az a lényeg, hogy valaki „megnyerje a vitát”, hanem az, hogy gondolkozzunk közösen.

A #napicápa sorozat eddigi legnagyobb tanulsága is ez: amit én evidenciának gondolok, az nem feltétlenül evidencia másnak is. A nézőpontunk sosem lesz objektív, az igazság sosem lesz abszolút, még akkor sem, ha a többség hangja látszólag validálja azt.

feedback kultúra hiánya

Szerinted mennyire van feedback kultúra Magyarországon?

A visszajelzésekről nem csak az álláskeresés vonatkozásban érdemes beszélnünk. A visszajelzéseknek rengeteg helyen jelen kellene lennie. Tudunk kellene nemet mondani a porszívóügynöknek, visszajelzést adni a kollégáknak, vagy csak egyszerűen megdicsérni egy ismeretlent, aki szebbé teszi a napunkat.

Ezt jellemzően mégsem tesszük.  Vajon miért?

Mi változna, ha adnánk és kapnánk visszajelzéseket?

Sok függ a vállalati kultúrától. A multis és startupos közegben szerintem sokkal jellemzőbb a rendszerszintű visszajelzés. Kötelező negyedéves, féléves, illetve éves értékelések vannak. Míg ez kisebb cégeknél, vagy a KKV szektorban sokszor teljesen hiányzik.

Hasonló a helyzet álláskereséskor is:

Vannak cégek, akik rendszerszinten visszajeleznek a jelentkezőknek, és vannak, akik sz@rnak bele.

Alapvető employer branding eszköz kellene, hogy legyen a visszajelzés, de valahogy a cégek mégsem mindig csinálják. Nyilván melós, és ahogy a hivatkozott beszélgetésben is láthatod: van aki szerint értelmetlen.

Szerinted is értelmetlen? Vagy te inkább azoknak a táborát erősíted, aki örül egy sablon elutasításnak?

Írd meg a véleményed!