Lassan a csapból is ez folyik, de tényleg egyre kiélezettebb a verseny a munkáltatók között a jó munkaerőért folyó küzdelemben. Hogyan reagálhatnak a cégek a fokozódó munkaerőhiányra? Hogyan lehet megtalálni, megnyerni és megtartani a megfelelő munkatársakat? Vannak-e szerethető munkahelyek Magyarországon? Balogh-Mázi Máriával, a DreamJo.bs vezérigazgatójával beszélgettem.

Szerethető munkahelyek Magyarországon? Léteznek?

Igazából már a DreamJo.bs elindulásakor is egyértelmű volt, de azóta még inkább megerősítést nyert, hogy igenis vannak olyan cégek, ahol valóban jó dolgozni.

A DreamJo.bs idén második alkalommal hirdette meg a Szerethető Munkahelyek Díjat, hogy megmutassa, Magyarországon is vannak olyan vállalatok, ahová a munkatársak örömmel járnak be dolgozni.

Minden munkahely álommunkahely lehet valaki számára. – DreamJo.bs

Zsűrizz te is! Szavazz, nyerj, és tájékozódj! Miről szól a Szerethető Munkahelyek Díj?

A Szerethető Munkahelyek Díjnak az a célja, hogy feltérképezze azokat a színvonalas és szerethető munkahelyeket, amikért érdemes Magyarországon maradni.

A díj nagy lehetőség a hazai cégeknek, hogy megmutassák, jó náluk dolgozni, és ezáltal megismerje őket a nagyközönség. Idén először a kis- és középvállalatok mellett (külön kategóriában) a nagyvállalatok is nevezhetnek a díjra.

A címet közönségszavazást követően viselheti majd a legjobb 100 kis- és középvállalkozás, illetve a legjobb 25 nagyvállalat. A díjazottak rengeteg potenciális álláskeresőhöz eljutva egy éven át használhatják, és büszkén kommunikálhatják mind az online, mind az offline közösségi médiában, hogy Szerethető Munkahelyek.

A közönség dönt, így akár te is zsűrizhetsz. Munkáltatóként, munkavállalóként, álláskeresőként, illetve diákként is lehetsz zsűritag. Személyes benyomásodat rövid, valósághű bemutatkozók, képek és videók alapján alakíthatod ki, így a cégkultúra, a munkakörülmények vagy akár a cég missziója alapján alkothatsz impulzív értékítéletet arról, mennyire szerethető az adott munkahely.

Az értékelési folyamat során a szavazatok leadása nem egyéni preferencia alapján történik. A szavazóknak a rendszer véletlenszerűen ajánlja fel az értékelendő cégeket az esélyegyenlőség biztosítása érdekében.

A szavazókat rengeteg nyereménytárggyal, illetve élményajándékkal díjazzák, ám nem csak emiatt érdemes szavaznod. A voksolás által lehetőséged van arra is, hogy informálódj és teljesebb képet kapj a legmenőbb magyar munkahelyekről.

2018. November 4-ig tudsz szavazni a https://szerethetomunkahelyek.hu oldalon.

Mi alapján érdemes döntést hozni, amikor munkahelyet választasz?

Nem feltétlenül csak a pénz és a lokáció az, ami alapján érdemes döntést hoznod, amikor munkahelyet választasz. A DreamJo.bs-nál nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a munkáltatók őszintén elmondják, hogy milyen náluk dolgozni. Az álláskiírások mellett képek, videók, munkahelyi kultúra és közeg bemutatása is segíti a leendő munkavállalókat abban, hogy jó döntést hozzanak.

A Szerethető Munkahelyek Díjra jelentkező cégeknek is olyan adatlapokat kell kitölteniük, ami lehetővé teszi, hogy a közönségzsűri megalapozott döntést hozhasson, amikor értékeli a cégeket.

Ilyen és ehhez hasonló adatlapok alapján tudod értékelni a vállalatokat:

Liligo Szerethető Munkahelyek

Mitől lesz egy munkahely szerethető?

Nagyon sok apró részlet befolyásolja az ember munkahelyéhez való viszonyát és elköteleződését. Megdöbbentő módon az egyik legfontosabb faktor, ami a lojalitást erősítheti egy adott cég irányába, a munkahelyi kávé minősége.

Emellett nagyon fontos szempont a rendszeres elismerés megléte, a munkahelyi közeg, a munkatársakkal való kapcsolatunk, a csapatépítő programok, tehát maga a céges légkör. Szintén döntő szerepet játszik a munkavégzés környezete, illetve a munkaterület felszereltsége, hiszen sem a közérzetünk, sem az egészségügyi állapotunk tükrében nem mindegy, hogy milyen íróasztal mellett, milyen megvilágítással, milyen székben töltjük a napunk jelentős részét.

„A munkavállalók szeretetét egy munkáltató sem tudja megvásárolni. Tévhit, hogy csupán a pénzzel vagy egy csocsóasztallal motiválni lehet a kollégákat. Valószínűbb, hogy maradnak, ha magukénak érzik a célt, büszkék lehetnek munkájukra és egy csapat tagjának érzik magukat. A Szerethető Munkahelyek Díjat azért indítottuk el, hogy bemutassuk azokat a hazai cégeket, akik megbecsülik a munkavállalóikat és ezáltal jó példát mutatnak minden munkáltató számára”

– Balogh Péter, a DreamJo.bs alapítója.

Hogyan érdemes álláskeresőként tájékozódni a munkaerőpiacon?

A legtöbben álláskeresőként nem gondolunk bele, hogy a cég jó szakmai hírneve, az ideális fizetés, illetve a megfelelő lokáció mellett milyen egyéb, apró faktorok képesek erősen befolyásolni a munkahelyi közérzetünket.

Korábban nem létezett olyan platform Magyarországon, ahol egyetlen helyen fellelhetőek lettek volna a cégkultúrával és a munkahelyi légkörrel kapcsolatos információk. A leendő munkavállalók leginkább csak ismerősöktől tájékozódhattak az egyes munkahelyekről, hogy valóban érdemes-e, jó-e ott dolgozni.

A DreamJo.bs ezt a terhet hivatott levenni az álláskeresők válláról, biztosítva egy olyan felületet, ahol a cégek irányított kérdések megválaszolásával, illetve képek és videók által mutathatják be, milyen hangulatúak náluk a mindennapok.

A bemutatkozók által jobban beleláthatunk a vállalatok légkörébe, munkakörnyezetébe, sőt, azt is megtudhatjuk, hogy együtt szoktak-e ebédelni a kollégák. Ezek alapján már könnyebben eldönthetjük, hogy hosszútávon is el tudjuk-e magunkat képzelni az általuk ajánlott munkakörben.

Hogyan változott meg az álláspiac 2018-ra?

2018-ra egyértelműen generációs ugrás történt az álláspiacon. A Z generáció folyamatosan szivárog be az álláskeresők táborába, emellett napjainkban mára főleg az Y generáció képviselői uralják az aktív munkavállalók körét.

A generációs cserélődéssel az álláskeresők igénye is jelentősen megváltozott. Ma már a videókkal és képekkel közvetített hirdetések sokkal eredményesebben képesek megfogni az új célcsoport figyelmét egy klasszikus álláskiírásnál.

Milyen új kapuk nyíltak meg a munkáltatók számára?

Az elvárt szakmai tudás mellett egy pályázónál a személyes kémia a legfontosabb kritérium. Elengedhetetlen szempont, hogy az új munkavállaló hogyan tud beilleszkedni a meglévő csapatba, és fel tudja-e venni a céges légkör rezgését, ritmusát.

A vállalatok ereje a dolgozóiban rejlik, hiszen egy igazán jó csapat bármire képes. Ennek kialakításához és fenntartásához azonban a cégeknek a hozzájuk leginkább passzoló, legideálisabb jelölttel kell egymásra találniuk.

Ezt a kritériumot egy klasszikus álláshirdetésben nem lehet megfogalmazni, képekkel viszont érzékeltetni lehet, milyen a céges kultúra. Ez az innovatív hirdetési procedúra jó eséllyel olyan munkavállalót vonz majd be, aki minden szempontból illik a képbe. A módszer nem csak a megfelelő munkaerő megtalálásában, hanem annak megtartásában is segít, hiszen ha az igények összeillenek, a munkavállalók hosszútávon is maradni fognak.