Ebben a podcastban részletesen kifejtem, hogy miért érdemes közérthető önéletrajzot és motivációs levelet írni. Kis túlzással egy 5 éves gyereknek is értenie kell a pályázati anyagodat, de egy laikus felnőtt olvasónak mindenképpen. Manapság a toborzás kiválasztás során nem egyedi eset, hogy frissdiplomások vagy éppen gyakornokok szűrik az önéletrajzokat. És, ilyenkor, nem meglepő módon nem tudják teljesen szakszerűen megítélni a jelölt kvalitásait és felismerni az összes erősségét.

De mit lehet tenni?

Fel tudunk-e készülni erre a helyzetre úgy, hogy mindeközben a pályázati anyagunk nem veszít az értékéből és ugyanazt a szakmai színvonalat képviseli?

Egyértelműen igen.

A podcastban elmondom, hogy mely lépéseket kell megtenni annak érdekében, hogy bármiféle minőségbeli romlás nélkül tudjuk érthetően, letisztultan és szakszerűen kommunikálni a szakmán kívül érkezettek irányába is.

Szó lesz ezen felül még arról is, hogy hogyan érdemes értékközpontúan bemutatni egy adott tapasztalatot vagy készséget. Részletesen kifejtem, hogy miért érdemes kontextusba helyezni és tisztázni a legalapvetőbbnek tűnő, számunka triviális gondolatokat is.

Rengeteg olyan önéletrajzot látok, ami szakzsargonnal teli, olvasót figyelmen kívül helyező és öncélú. Pedig, végső soron az önéletrajzot nem magunknak írjuk, így nem nekünk kell, hogy tetszen. A célcsoport az, aki a toborzást, kiválasztást végzi, tehát a fejvadász, a személyzetis vagy a HR-es kolléga. Ha ők nem értik meg az önéletrajzot, akkor gyakorlatilag eleve buktuk a jelentkezést, ezt pedig nagyon nem akarjuk.

Szó lesz arról is, hogy mikor érdemes egy pozíció megnevezésénél, illetve egy vállalat esetében magyarázatot hozzá fűzni az önéletrajzhoz. Hiszen, mindenki tudja, hogy mivel foglalkozik az OTP, a MOL, vagy a Google. De már kevesebben vannak azzal tisztában, hogy mit csinál a Kis és Kis Kft. vagy a Szabó és Társai Kft. Természetesen ezeket csak most találtam ki, de a lényeg az, hogy ha a kis- és középvállalati szegmensben dolgoztál, akkor lehet, hogy célszerű megjelölni, hogy az adott vállalatnak mondjuk 2 milliárd forint volt az árbevétele és fröccsöntéssel foglalkozik. Hiszen, a kiválasztást végző nem fogja tudni és nem valószínű, hogy proaktívan utána fog nézni. Gondolhatnánk, hogy ez nem baj. Pedig az, hiszen ebben az esetben elesel attól a lehetőségtől, hogy kontextusba helyezd el a vállalatot, ahol dolgoztál. Minél részletesebben és szakszerűbben tudod bemutatni, hogy pontosan mit csináltál és milyen eredményt értél el, annál valószínűbb, hogy az olvasó, ahhoz konkrét, mérhető értéket fog majd társítani.

Ez így most összetettnek tűnik és valószínűleg az is, ezért arra kérlek nézd meg a videót vagy hallgasd meg a podcastot. Ígérem minden kristálytiszta lesz a végén. Ha pedig nem, akkor várom a kérdésedet! Írd meg kommentbe vagy írj a cvshark@cvshark.hu-ra.

Ha fel szeretnél iratkozni a podcastra iTuneson:
https://goo.gl/xFQpMX

CV Shark Önéletrajz Sablon

Egyedi önéletrajz sablonnal dolgozom. Ha még nincs meg, akkor töltsd le innen: